יום שלישי
י' תמוז התשפ"ד
יום שלישי
י' תמוז התשפ"ד

חג שמח !

עשה לך רב

כאן תוכלו להפנות שאלות בכל ענין ע"י הטופס בימין,
מלבד דיני ממונות – בהם יש צורך בשמיעת שני הצדדים.
התשובות ניתנות על ידי מורי הוראה מוסמכים,
ובשאלות מורכבות במיוחד בהתייעצות עם נשיא הארגון הגאון רבי ישראל גנס שליט"א, רבה של שכונת מטרסדורף ורוממה, ומראשי ישיבת קול תורה. 

יש לכם שאלה? !
הכניסו כאן את פרטי השאלה ותקבלו תשובה הלכתית מוסמכת בהקדם למייל.

השאלות והתשובות עולות לאתר ללא שום פרט מזהה.

יש לי חברה שמכירה כל מיני ילדים מוגבלים, ויש לה איתם קשר, ומידי פעם היא מספרת לי עליהם – במה בדיוק הם חולים, וגם סתם דברים, עם שמות. האם זה עלול להיות לשה""ר, כי הרי אסור לספר על מחלה של אדם? אך מצד שני זה לא דבר שניתן להסתיר, כיון שאלו מחלות שמבחינים בהם מיד כשרואים את הילד.

תשובה »

דיברתי לשון הרע על חבר לעבודה, שהיה לקראת פיטורין. דיברתי עם אחראי על המחלקה בעיקר על מנת שידריך את העובד [כיון שהוא לא הסכים לשמוע ממני ייעוץ], אבל לא רק שהוא לא הדריך אותו כראוי, אלא העביר את המידע השלילי להנהלה. אחר כך התברר לי שעמדו לפטר אותו ממילא, רק שהדברים שלי הוסיפו שמן למדורה. אותו עובד אינו יודע שאני העברתי את האינפורמציה המסוימת הזו, שהיתה חלק מהסיבה לפיטוריו, ואם אבקש ממנו מחילה אני בטוח שהוא ייפגע ויצטער מאוד, מה עושים?

תשובה »

אני רווקה העובדת במשרד אדריכלים הנמצא בקומת קרקע של בנין מגורים. לעיתים קרובות קורה שבעל המשרד, שהוא אדם חרדי ונשוי המתגורר בבנין, נשאר איתי לבד באותו חדר, והדלת סגורה, אך לא נעולה. יש אפשרות שמישהו יכנס מבחוץ, כמו אשתו, אחד הילדים או לקוח ותיק, אבל בדרך כלל זה לא קורה, אלא רק לפעמים.

תשובה »

במקום עבודתי יש עובדת המשתמשת לרעה לקניית ומכירת מניות דרך האינטרנט במשך שעות רבות ביום. היא מנסה להסתיר זאת מהסביבה על ידי פתיחת מסמכים נוספים, אך ניתן לראות זאת בבירור. האם אני יכולה לרמוז זאת לאחראי על המחשבים, למשל להמליץ בפניו על רכישת תוכנה העוקבת אחרי ביצועי העובדים במחשב וכדומה?

תשובה »