יום שלישי
י' תמוז התשפ"ד
יום שלישי
י' תמוז התשפ"ד

חג שמח !

עשה לך רב

כאן תוכלו להפנות שאלות בכל ענין ע"י הטופס בימין,
מלבד דיני ממונות – בהם יש צורך בשמיעת שני הצדדים.
התשובות ניתנות על ידי מורי הוראה מוסמכים,
ובשאלות מורכבות במיוחד בהתייעצות עם נשיא הארגון הגאון רבי ישראל גנס שליט"א, רבה של שכונת מטרסדורף ורוממה, ומראשי ישיבת קול תורה. 

יש לכם שאלה? !
הכניסו כאן את פרטי השאלה ותקבלו תשובה הלכתית מוסמכת בהקדם למייל.

השאלות והתשובות עולות לאתר ללא שום פרט מזהה.

אני רכזת דירה של חינוך מיוחד, וכתוצאה מכך אני שומעת דברים רבים על הבנות, שהרבה מהם מביאים תועלת, אך גם פעמים אנו מספרות בין הרכזות על כל מיני דיירות בתור פורקן / בתור דבר מעניין שאירע, ללא תועלת ממש, השאלה עד כמה מותר לדבר על בנות של חינוך מיוחד שאינו נכלל בגדר הלשון הרע ?

תשובה »

חברה שאלה אותי על 2 קוסמטיקאיות, שהיא יודעת שהייתי אצל שתיהן, לדעתי אחת מהן יותר טובה מכל הבחינות, וכדי לענות לה את האמת אני חייבת לדבר בגנותה של האחרת (לפחות יחסית לשניה), ואיני רוצה בכך, אך מצד שני איני רוצה להטעות את חברתי ולומר שהן שוות או משהו כזה, כי זה ממש לא נכון, ובאמת אני רוצה שהיא תצליח, מה עלי לעשות?

תשובה »

בימינו הרי כל הדברים מתפרסמים ברגע באינטרנט/בעיתון להרבה יותר מ-3 אנשים ומסתמא יש לפחות 3 שאינם יראי שמיים שנחשפים לדברים ויפרסמו אותם. אם כן, ההיתר הזה של 'בפני שלשה' יוביל לכך שתמיד מותר לדבר על כולם ועל הכל ובכל מקום כי הדברים מפורסמים בעל הערים (ואפילו הארצות)…האם אכן כך הם פני הדברים?

תשובה »

למדנו על הביטוי "מי היה מאמין שפלוני יצליח כל כך", שהוא אסור מצד לשון הרע. יש לי תלמידה שלא השקיעה עד עכשיו בלימודים וכמובן הציונים במבחנים היו בהתאם. לאחר החופש חזרה התלמידה בגישה שונה והצליחה במבחן. האם בכך שאני אומר עליה בפני המחנכת שלא האמנתי שהיא תצליח זהו אבק לשון הרע? המטרה שלי לתת לה חיזוק להצלחתה ולהמשך הדרך. מה ההלכה בכך?

תשובה »