יום שלישי
י' תמוז התשפ"ד
יום שלישי
י' תמוז התשפ"ד

חג שמח !

עשה לך רב

כאן תוכלו להפנות שאלות בכל ענין ע"י הטופס בימין,
מלבד דיני ממונות – בהם יש צורך בשמיעת שני הצדדים.
התשובות ניתנות על ידי מורי הוראה מוסמכים,
ובשאלות מורכבות במיוחד בהתייעצות עם נשיא הארגון הגאון רבי ישראל גנס שליט"א, רבה של שכונת מטרסדורף ורוממה, ומראשי ישיבת קול תורה. 

יש לכם שאלה? !
הכניסו כאן את פרטי השאלה ותקבלו תשובה הלכתית מוסמכת בהקדם למייל.

השאלות והתשובות עולות לאתר ללא שום פרט מזהה.

אני עובדת במקום עבודה חילוני והמטבח כמובן אינו כשר. יש שם חבילת סוכר וקופסת קפה, וכולם לוקחים מאותה קופסא. אני משתמשת בחד פעמי אבל האחרים בכלים רגילים. האם יש בעיה לקחת קפה ו/או סוכר מקופסא שלקחו בה בכפית רגילה, שיתכן שהיא טריפה ובוודאי אינה טבולה, או שבענין זה אין לחשוש?

תשובה »

קניתי מטחנת קפה חשמלית חדשה. והבנתי שאפשר להמנע מהטבלת הכלי על ידי הבאת מומחה יהודי שיפרק חלק משמעותי וירכיב מחדש. 1. עד כמה צריך לפרק? 2. מי מוסמך לדבר?3. מכשירים וכלי אוכל המכילים חלקים ממתכת- מה דינם? (מנדולינה לפריסת ירקות, מעבד מזון ידני המורכב מקערת פלסיק ולהבי מתכת) 4. חלקים שונים של מיקסר מסוג kenwood (שכבר בשימוש שנים רבות)- ווי הלישה/ערבול, מיכל בלנדר עם להבי מתכת.

תשובה »

שקית מלח נפלה על השיש החלבי, שהיה רטוב מעט, ייתכן שבנוזל חלבי. מיד לאחר מכן, העברתי את תכולת השקית לשקית אחרת, כך שלכאורה המלח לא נרטב מן הנוזל (וגם אם כן, מדובר בכמות מועטה ביותר). לאחר מכן השתמשתי במלח לבישול מאכלים בכלים בשריים, ואף אפיתי בתנור מאכלים שתובלו במלח זה. כעת אני חוששת שאולי טעיתי בשימוש במלח, ולכן, שאלותיי הן: 1) מה דינו של המלח? 2) אם אכן המלח חלבי חלילה, מה דין הכלים שבהם בישלתי את האוכל? מה דין התנור?

תשובה »