יום שלישי
ט' אדר ב' התשפ"ד
יום שלישי
ט' אדר ב' התשפ"ד

חיפוש בארכיון

מסכת כתובות, פרק ז, משנה ב

משנה ב: הַמַּדִּיר אֶת אִשְׁתּוֹ שֶׁלֹּא תִטְעוֹם אֶחָד מִכָל הַפֵּרוֹת, יוֹצִיא וְיִתֵּן כְּתֻבָּה. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, בְּיִשְׂרָאֵל, יוֹם אֶחָד יְקַיֵּם. שְׁנַיִם, יוֹצִיא וְיִתֵּן כְּתֻבָּה. וּבַכֹּהֶנֶת, שְׁנַיִם יְקַיֵּם. שְׁלֹשָה, יוֹצִיא וְיִתֵּן כְּתֻבָּה:

משנה ב: הַמַּדִּיר אֶת אִשְׁתּוֹ שֶׁלֹּא תִּטְעוֹם בְּאֶחָד מִכָּל הַפֵּרוֹת, אף על פי שלא נאסר עליה אלא אותו מין של פירות, ויכולה היא להתפרנס ממיני פירות אחרים, מכל מקום יוֹצִיא מיד וְיִתֵּן כְּתוּבָּה. רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, בְּיִשְׂרָאֵל – אם היא אשת ישראל, שיכול להחזירה לאחר הגירושין, אם השהה את הנדר יוֹם אֶחָד, יְקַיֵּם, שְׁנַיִם – אך אם השהה את הנדר יומיים, יוֹצִיא וְיִתֵּן כְּתוּבָּה. וּבְכֹהֶנֶת – אבל באשת כהן, שאם יגרשנה לא יוכל להחזירה, שְׁנַיִם – אם היה הנדר יומיים, יְקַיֵּם, ורק אם השאיר את הנדר שְׁלֹשָׁה ימים, יוֹצִיא, וְיִתֵּן כְּתוּבָּה.

 

"אֵין הַגָּלֻיּוֹת מִתְכַּנְּסוֹת אֶלָּא בִּזְכוּת הַמִּשְׁנָיוֹת. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, הוֹאִיל וְאַתֶּם מִתְעַסְּקִים בַּמִּשְׁנָה כְּאִילּוּ אַתֶּם מַקְרִיבִים קָרְבָּן". (ויקרא רבה)