יום שישי
י"ט אדר ב' התשפ"ד
יום שישי
י"ט אדר ב' התשפ"ד

חיפוש בארכיון

שיעור 187, ספר תרי עשר, מיכה, פרק ה, ד-ה

ד וְהָיָ֥ה זֶ֖ה שָׁל֑וֹם אַשּׁ֣וּר ׀ כִּֽי־יָב֣וֹא בְאַרְצֵ֗נוּ וְכִ֤י יִדְרֹךְ֙ בְּאַרְמְנוֹתֵ֔ינוּ וַֽהֲקֵמֹ֤נוּ עָלָיו֙ שִׁבְעָ֣ה רֹעִ֔ים וּשְׁמֹנָ֖ה נְסִיכֵ֥י אָדָֽם׃ ה וְרָע֞וּ אֶת־אֶ֤רֶץ אַשּׁוּר֙ בַּחֶ֔רֶב וְאֶת־אֶ֥רֶץ נִמְרֹ֖ד בִּפְתָחֶ֑יהָ וְהִצִּיל֙ מֵֽאַשּׁ֔וּר כִּֽי־יָב֣וֹא בְאַרְצֵ֔נוּ וְכִ֥י יִדְרֹ֖ךְ בִּגְבוּלֵֽנוּ׃

 

֍              ֍               ֍

 

(ד) וְהָיָה זֶה שָׁלוֹם – דבר זה, שתגדל מלכותו של מלך המשיח בכל העולם, יהיה על ידי השלום, ובכך תהיה עיקר גדולתו, שלא יצטרך להלחם כלל, אלא כל העמים יקבלו עליהם את תורתו ומלכותו מרצונם. כי קודם לכן, בזמן משיח בן יוסף, יצטרכו עדיין להילחם, אַשּׁוּר כִּי יָבוֹא בְאַרְצֵנוּ, וְכִי יִדְרֹךְ בְּאַרְמְנוֹתֵינוּ, נצטרך להילחם בו, וַהֲקֵמֹנוּ עָלָיו שִׁבְעָה רֹעִים שילחמו בו, וּשְׁמֹנָה נְסִיכֵי אָדָם.

(ה) וְרָעוּ אותם רועים אֶת אֶרֶץ אַשּׁוּר בַּחֶרֶב, על ידי שילחמו בהם וינצחום, וְאֶת אֶרֶץ נִמְרֹד – את ארץ בבל [שמלכה הראשון היה נמרוד] ירעו בִּפְתָחֶיהָ – על ידי שיילכו עד פתח ארצם, וישברו אותם על ידי מלחמה ומצור. אך לאחר ביאת משיח בן דוד לא יצטרכו למלחמה, וְהִצִּיל מֵאַשּׁוּר – ואותו שלום של משיח בן דוד הוא שיציל אותנו מיד אשור, כִּי יָבוֹא אשור בְאַרְצֵנוּ וְכִי יִדְרֹךְ בִּגְבוּלֵנוּ, יכנע תחתינו מעצמו, וירצה לכרות איתנו ברית שלום.

 

"וְדִבַּרְתִּי עַל הַנְּבִיאִים, וְאָנֹכִי חָזוֹן הִרְבֵּיתִי, וּבְיַד הַנְּבִיאִים אֲדַמֶּה" (הושע יב יא)