יום שישי
י"א ניסן התשפ"ד
יום שישי
י"א ניסן התשפ"ד

חיפוש בארכיון

שער אהבת ה', פרק שביעי (ה)

השער העשירי, שער אהבת ה'

פרק שביעי

שים את השכל למלך עליך, ואת הענוה לקצינך, החכמה מנהיגך והפרישות ידידך, והתנהל לאט ובמתון בקניית המידות הטובות, כפי שתוכל לסבול. והזהר מן הרבוי וההפלגה אפילו בדברים הטובים, שלא תעשה אותם ללא הדרגה ראויה, פן תאבד, כי ריבוי השמן בנר היא הסבה לכהיית אורו.
והזהר מההתעלמות ממה שמוטל עליך, ומהעצלות וההתרפות מלעשות את הדברים הראויים, והדבק הזריזות בזריזות, והצמד הסבל בסבל, בהדרגה, וסמוך לכל מדרגה מן המדות הטובות את הסמוך לה. ואל תתעלם מלפקוד את לבך ומלחשוב עם נפשך תמיד, והתעסק בעיון ספר זה וקריאתו, וחזור על עניניו, ושמור שרשיו, וחקור על תולדותיו תדיר, תגיע בו אל פסגת המעלות החמודות ותכלית המדות המעולות, הרצויות לפני האלקים.
ואל תייחל נפשך שתגיע אל זה מבלי שתפנה לבך מדאגות העולם וטרדותיו, ואפילו שתמאסם, כמו שלא יתכן לשיכור להתרפא מן היין עד שיתרוקן ממנו.
על כן השתדל, אחי, לפנות לבך מטרדות העולם כאשר יפנה גופך מעסקיו. פקוד, אחי, דבר זה מנפשך תמיד, והשתדל להרחיק תאוות העולם מלבך, והמר אותם בעניני אחריתך וחובות לבבך, והשיבם ברעיונך תדיר, תגיע בהם אל רצון הבורא יתברך, ויאר פניו אליך ויקבל ממך מעשיך הטובים, ויסלח לעונך ותמצא חן בעיניו.

 

 

"חִיפַּשְׂתִּי עַל חוֹבוֹת הַלְּבָבוֹת מִן הַשֵּׂכֶל וּמִן הַכָּתוּב וּמִן הַקַּבָּלָה... וּמָצָאתִי שֶׁהֵם יְסוֹדֵי כָּל הַמִּצְווֹת"  (הקדמת המחבר)