יום שישי
י"ט אדר ב' התשפ"ד
יום שישי
י"ט אדר ב' התשפ"ד

חיפוש בארכיון

שער חשבון הנפש, פרק רביעי (ג)

השער השמיני, שער חשבון הנפש

פרק רביעי

והמשל לדברים האמורים לעיל, שתחשוב כאלו אתה עומד במקום מסוים, וממעל למקום ההוא יש צורה מסוימת, ומחמת מיקומה של אותה צורה אין לך דרך לראותה בעיניך ולהשקיף עליה בחוש ראייתך, והגיד לך מגיד, כי כאשר תעשה טס מברזל, ותלטשהו עד שתסיר קדרותו, ותמשחהו זמן ארוך במשיחות רבות, ואחר כך תעמידנו מול פניך, אז ייראה לך מן הצורה העליונה מה שנעלם ממך, ותוכל לראותה ולהשתעשע בנעימותה וזוהר יפיה.

והנמשל לכך, כי הצורה העליונה החשובה אשר אין לך דרך לראותה בעיניך היא חכמת הבורא יתעלה ויכולתו, ויופי העולם העליון, אשר נעלם מאיתנו צורתו ותכונתו, והטס של הברזל הוא הנפש האנושית, והלטישה היא הנהגתה בחכמות ובמוסרים השכליים התורניים, והמשיחות הם שלשים אופני החשבון שהובאו לעיל. וכאשר תעלם על לבך, ותשיבם על רעיונך, תזך נפשך ויאור שכלך ויצטייר לך כל ענין נעלם בנפשך, ותראה צורות האמתות בעינים פקוחות, ויפתח לך שער המעלות, ויגלל המסך המבדיל בינך ובין חכמת הבורא מעל עיניך, וילמדך הא-ל יתעלה חכמה רמה ומעשה מועיל, ויתן לך כח אלוקי, ונאמר 'אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה, אז תבין יראת ה' ודעת אלוקים תמצא'.

 

"חִיפַּשְׂתִּי עַל חוֹבוֹת הַלְּבָבוֹת מִן הַשֵּׂכֶל וּמִן הַכָּתוּב וּמִן הַקַּבָּלָה... וּמָצָאתִי שֶׁהֵם יְסוֹדֵי כָּל הַמִּצְווֹת"  (הקדמת המחבר)