יום שני
ז' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

27. הלכות הדלקת נרות שבת, מ-מא

מ. כלה שמדליקה נרות בביתה בפעם הראשונה, אינה צריכה לברך "שהחיינו". שכל מצוה שאין קבוע לה זמן אין לברך עליה ברכת שהחיינו.

מא. אם חל יום טוב בשבת, יש לברך בנוסח "להדליק נר של שבת ויום טוב". ואם שכחה ובירכה כפי הרגלה "להדליק נר של שבת" ולא הזכירה של יום טוב כלל, אינה חוזרת לברך.

מב. הדבר פשוט שבן חוץ לארץ המתארח אצל בן ארץ ישראל בשבת שחל בה יום טוב שני של גלויות, והוא סמוך על שולחנו ואוכל מסעודתו, ונחשב מבני הבית, הרי הוא יוצא בהדלקת הנרות של בעל הבית, אף על פי שבעל הבית מברך רק ברכה "להדליק נר של שבת" ואינו מזכיר של יום טוב בברכת ההדלקה. ואם מייחדים לו חדר בפני עצמו לשינה, אף שאוכל יחד עם בני הבית, מדליק לעצמו בחדר השינה, ויברך להדליק נר של שבת ויום טוב.

 

 

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?