יום שני
ז' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

12. דיני תפילה בערב שבת, כד

כד. מי שהתפלל בליל שבת תפלה של חול ולא הזכיר בה של שבת כלל, או שלא התפלל כלל, ושמע מהש"צ ברכה מעין שבע מראש ועד סוף, יצא. ומכל מקום, מכיון שיש חולקים, נכון לכתחלה שיתפלל תפלת ערבית של שבת במילואה, ורק בדיעבד שכבר כיון לצאת בברכה מעין שבע, יצא ידי חובה. וכן מי שנאנס ולא התפלל מנחה בער"ש, שצריך להתפלל ערבית שתים של שבת, יכול לסמוך לתשלומי מנחה, על ברכה מעין שבע ששומע מהש"צ. ומ"מ, יותר נכון לכתחלה שיתפלל ערבית שתים של שבת, ורק בדיעבד שכבר כיון לצאת בברכה "מעין שבע", יצא ידי חובה. ושליח ציבור עצמו שצריך להתפלל תשלומין, יוצא לכתחלה ידי חובה כשאומר הברכה "מעין שבע", ואין לו לחזור ולהתפלל תשלומין, שספק ברכות להקל. ואם חל יום טוב בשבת, ושכח והתפלל בליל שבת תפלה של יום טוב לבד, ולא הזכיר שבת, שצריך לחזור ולהתפלל, אינו יוצא ידי חובה בברכה "מעין שבע" ששומע מהשליח ציבור, שהרי אפילו אם חזר והתפלל ערבית שלימה של שבת לא יצא, הואיל ובשבת ויום טוב צריך להתפלל תפלה אחת הכוללת שתי קדושות, ואין תפלה לחצאים.

 

 

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?