יום שני
ז' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

דיני קידוש בבית הכנסת, א-ב

א. אין לקדש בזמן הזה בבית הכנסת, שהרי כיום אין אוכלים ואין שותים שם, ואין קידוש אלא במקום סעודה. וכן המנהג ברוב המקומות.

ב. ומכל מקום המנהג שנהגו בכמה בתי כנסת לקדש על הכוס בליל שבת, יסודתו בהררי קודש, ואין לבטלו, שיש להם על מה שיסמוכו. ורק יזהר השליח צבור לשתות רביעית יין מכוס הקידוש, ויברך ברכה אחרונה "על הגפן", או שיטעימנו לקטן שהגיע לחינוך, שישתה רוב רביעית. ובמקומות שבאים לשם עמי ארצות שאינם מקדשים בביתם כלל, טוב להנהיג אף לכתחלה לקדש בבית הכנסת, כדי להוציאם ידי חובת הקידוש מן התורה. (שכל דין זה שאין קידוש אלא במקום סעודה אינו אלא מדרבנן).

 

 

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?