יום חמישי
י' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

הלכות כלי המטבח / דם, יט-כ

הלכות דם / צליית כבד

יט. יקח את הכבד וימלחנו מעט, ומיד יניחנו על רשת הצליה (כדאי להניח את הכבד בתוך רשת על מכשיר הצליה כדי שיוכל בקלות להופכו בשעת הצליה. ויש עוד סיבות לכך, כפי שיבואר להלן), ויקפיד שהחיתוך שתי וערב שנעשה בכבד יהיה כלפי מטה (ואם קשה לו להקפיד כן, יעשה חיתוכים משני הצדדים). וימתין עד שייצלה הבשר מצידו האחר ואז יהפכנו כדי שייצלה גם מצידו השני.

כ. מעיקר הדין אם צלה את הכבד חצי צלייתו די בכך, אבל בימינו איננו בקיאים מהו שיעור חצי צליה, ולכן למעשה נוהגים לצלותו צליה גמורה, והיינו, כמו שהוא טוב ומוכן לגמרי לאכילה (כלומר, כאילו היינו צולים אותו לאכילה, ולא בשביל להפליט את הדם).

 

© ההלכות הן מתוך הספר 'השלחן כהלכתו', כל הזכויות שמורות למחברו הרה"ג ר' י.מ. ווייל שליט"א, אין להעתיק או להפיץ לצורכי מסחר, מותר להפיץ לזיכוי הרבים בלבד, ללא תמורה.

 

"וְכָל הַנִּזְהַר בִּדְבָרִים אֵלּוּ, מֵבִיא קְדוּשָׁה וְטָהֳרָה יְתֵירָה לְנַפְשׁוֹ,
וּמְמָרֵק נַפְשׁוֹ לְשֵׁם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁנֶּאֱמַר וְהִתְקַדִּשְׁתֶּם וִהְיִיתֶם קְדוֹשִׁים כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי"

(רמב"ם, מאכ"א יז)

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?