יום רביעי
כ"ג ניסן התשפ"ד
יום רביעי
כ"ג ניסן התשפ"ד

חיפוש בארכיון

חלק ב, פרק ז, א-ב

השפעת הכוכבים

 

א. הנה כבר ביארנו בחלק ראשון, שכל עניני הגשמים – שורשם הוא בכוחות הנבדלים, ואמנם שם משתרשים הענינים האלה בכל הדרכים שצריכים להשתרש, ואחר כך צריכים ליעתק ולימשך אל הגשמיות, בצורה שצריכים לימצא בו. והנה, לצורך זה הוכנו הגלגלים וכוכביהם, שבהם ובסיבוביהם, נמשכים ונעתקים כל אותם הענינים – שנשתרשו ונזמנו למעלה ברוחניות – אל הגשמיות פה למטה, ועומדים פה בצורה הראויה. ואמנם מנין הכוכבים ומדרגותיהם וכל מחלקותיהם, היו כפי מה שראתה החכמה העליונה היותו צריך ונאות אל ההעתק הזה שזכרנו.

והנה, נשפע מן הכוכבים כח הקיום אל העצמים הגשמיים שתחתיהם, שעל ידיהם נעתק עניינם מבחינתו למעלה בשרשים אל בחינתו למטה.

ב. ואולם, עוד ענין אחד חקק הבורא יתברך שמו בכוכבים האלה, והוא, שגם כל עניני מקרי הגשמים ומשיגיהם, אחרי שהוכנו למעלה, יימשכו על ידיהם למטה, באותה הצורה שצריכים לקרות להם, דרך משל: החיים, העושר, החכמה, הזרע, וכיוצא, כל אלה הענינים מוכנים למעלה בשרשים, ונעתקים למטה בענפים בצורה הראויה על ידי הכוכבים, וזה – במחלקות ידועות ובקיבוצים מיוחדים שהוחקו להם, וסיבובים ידועים.

ונתפלגו ביניהם כל המקרים הקורים את הגשמים למיניהם, ונקשרו הגשמים כולם תחת שליטתם כפי סדריהם, להתחדש בהם כפי מה שיושפע מן המערכה, לפי הקישור שיתקשר בה כל איש ואיש.

 

 

"לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ ה' לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט"