יום שישי
י"ט אדר ב' התשפ"ד
יום שישי
י"ט אדר ב' התשפ"ד

חיפוש בארכיון

מסכת סוטה, פרק א, משנה ב

משנה ב: כֵּיצַד מְקַנֵּא לָהּ. אָמַר לָהּ בִּפְנֵי שְׁנַיִם, אַל תְּדַבְּרִי עִם אִישׁ פְּלוֹנִי, וְדִבְּרָה עִמּוֹ, עֲדַיִן הִיא מֻתֶּרֶת לְבֵיתָהּ וּמֻתֶּרֶת לֶאֱכוֹל בַּתְּרוּמָה. נִכְנְסָה עִמּוֹ לְבֵית הַסֵּתֶר וְשָׁהֲתָה עִמּוֹ כְּדֵי טֻמְאָה, אֲסוּרָה לְבֵיתָהּ וַאֲסוּרָה לֶאֱכוֹל בַּתְּרוּמָה. וְאִם מֵת, חוֹלֶצֶת וְלֹא מִתְיַבֶּמֶת:

משנה ב: מבארת המשנה, כֵּיצַד מְקַנֵּא לָהּ, הבעל לאשתו, אָמַר לָהּ בִּפְנֵי שְׁנַיִם, אַל תְּדַבְּרִי עִם אִישׁ פְּלוֹנִי, אפילו אם נסתרה עמו, או שאמר לה בפני שנים אל תסתתרי עם איש פלוני, וְדִבְּרָה עִמּוֹ שלא בסתר, בשני המקרים הללו עֲדַיִן הִיא מֻתֶּרֶת לְבֵיתָהּ [-לבעלה], וְאם היא אשת כהן מֻתֶּרֶת היא לֶאֱכוֹל בַּתְּרוּמָה. אבל אם הזהירה שלא תסתתר עם אדם פלוני, ונִכְנְסָה עִמּוֹ [-עם אותו אדם] לְבֵית הַסֵּתֶר, וְשָׁהֲתָה עִמּוֹ כְּדֵי זמן טֻמְאָה, אֲסוּרָה לְבֵיתָהּ [-לבעלה] וַאֲסוּרָה לֶאֱכוֹל בַּתְּרוּמָה, אם אשת כהן היא, עד שישקה אותה את המים המרים ויבדקוה. וְאִם מֵת קודם שהשקה אותה, הרי היא חוֹלֶצֶת, וְלֹא מִתְיַבֶּמֶת:

 

"אֵין הַגָּלֻיּוֹת מִתְכַּנְּסוֹת אֶלָּא בִּזְכוּת הַמִּשְׁנָיוֹת. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, הוֹאִיל וְאַתֶּם מִתְעַסְּקִים בַּמִּשְׁנָה כְּאִילּוּ אַתֶּם מַקְרִיבִים קָרְבָּן". (ויקרא רבה)