יום שלישי
ט' אדר ב' התשפ"ד
יום שלישי
ט' אדר ב' התשפ"ד

חיפוש בארכיון

שער אהבת ה', פרק שביעי (ו)

השער העשירי, שער אהבת ה'

פרק שביעי

אותם אנשים, שהגיעו למדרגת אהבת ה', הרי הם קרובים יותר משאר בני האדם אל מדרגת הנביאים הברים והזכים, החסידים, אשר קורא אותם הכתוב אוהבי ה' ואוהבי שמו, ובהם נאמר: להנחיל אוהבי יש, ואוצרותיהם אמלא.

ואם אתה, אחי, חפץ בחברתם ולהכנס בכתותם, עזוב מותרי עולמך, והתעלם מהם, והיה מסתפק במזון הנצרך לך מהם בלבד, והרגל עצמך לעמוד בלי המותרות, והקל טורח עסקי העולם מעל נפשך, ופנה לבך מהעמיק מחשבתך בהם, ורוץ בדברים הצריכים לך מהם בגופך, לא בלבבך וברצונך, כאדם השותה תרופה מרה, אשר ישתה אותה בפיו לא ברצונו, והוא מואס שתייתה מצד עצמה, ומקל על עצמו סבל מרירותה, לדחות הנזק מעליו. וכן צריך שיהיו צרכי עולמך בעיניך.

וכבר ידעת, אחי, שמחשבתך על עניני עולמך לא תוסיף לך בפרנסתך מאומה, כי תיקון הפרנסה מסור לאלקים, כמו שמיעוט השתדלותך וחריצותך בהם לא יגרע מחוקך דבר. וטרדת לבך בהם תמנעך מלחשוב במה שתועיל לך מחשבתך עליו, מעניני תורתך ומצוות הבורא, אשר נמסרו לך, וקבלת על עצמך להתעסק בם כל ימי חייך. נמצא שבהיותך טרוד בעניני העולם הזה תפסיד את שני הדברים, כי לא תועיל לך מחשבתך לצורכי העולם הזה, ומאידך תפסיד את עניני העולם הבא. אלא יש לך לרצות לנפשך מה שיש בו הצלתך, ושלום תורתך ועולמך.

 

"חִיפַּשְׂתִּי עַל חוֹבוֹת הַלְּבָבוֹת מִן הַשֵּׂכֶל וּמִן הַכָּתוּב וּמִן הַקַּבָּלָה... וּמָצָאתִי שֶׁהֵם יְסוֹדֵי כָּל הַמִּצְווֹת"  (הקדמת המחבר)