ה. מי שאין לו אלא נר אחד בלבד, וכגון שנמצא בבית האסורים, וכיוצא בזה, והוא בערב שבת של חנוכה, ידליק הנר לחנוכה עם הברכות, ואת אור החשמל ידליק לצורך נר שבת, ורשאי אף לברך על הדלקת נר חשמל "להדליק נר של שבת". ואם אין לו אור חשמל, ויש לו רק נר אחד, יש מי שאומר שבזמן הזה שבלאו הכי מדליקים בבית, ידליק הנר לצורך נר חנוכה, ויעלה לו גם לשלום ביתו, שלא יתקל בכסא וכדומה. ויש חולקים. ואם יש לו ב' נרות, ידליק נר אחד לנר חנוכה, ונר אחד לשבת, אף אם הוא בליל ב' והלאה של חנוכה.
ו. המדליק צריך שידליק רוב היוצא מן הפתילה שבנר, כדי שהאש תעלה יפה מיד כשיסלק ידו מההדלקה. ואין צריך להבהב הפתילה קודם ההדלקה. ואף על פי כן יש שנהגו להדליק הפתילה ולכבותה, קודם ההדלקה, כדי שתהא מחורכת ויאחז בה האור יפה.
