יום שני
ז' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

19. דיני קידוש, לט-מא

לט. אף מי שלא טעם מהיין, יצא ידי חובת הקידוש, הן בקידוש הלילה והן בקידוש היום. שאין טעימה זו לעיכובא, אלא לחיבוב מצוה.

מ. קידש וקודם שטעם הפסיק בדיבור, חוזר ומברך "בורא פרי הגפן", אבל אינו חוזר לברך ברכת הקידוש. וכן אם קידש על היין, וקודם שטעם נשפך היין, והביאו לו כוס יין אחר, חוזר ומברך בורא פרי הגפן, אבל לא ברכת הקידוש. אבל אם היה דעתו לשתות עוד מהיין אחר הקידוש, אין צריך לברך בורא פרי הגפן שנית. והשומעים שדיברו קודם שטעמו מהיין, אינם יכולים לטעום מהיין אלא אם כן יברכו ברכת בורא פרי הגפן. אבל אין זה לעיכובא ויצאו ידי חובת קידוש.

מא. מותר לקדש בכוס העשוי לשימוש חד פעמי, או כוס נייר, וכדומה. ומכל מקום אם יש לו כוס אחר, עדיף יותר לקדש בכוס אחר, ויקיים בעצמו, זה אלי ואנוהו, התנאה לפניו במצות.

 

 

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?