יום שישי
י"א תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

2. דיני הוצאה מרשות לרשות, ב

ב. היוצא בערב שבת לרשות הרבים במקומות שאין עירוב, והיה סבור שיש שהות בידיו, וקידש עליו היום, והיתה חבילתו על כתיפו, או כיסו בידו, והוא חפץ חשוב, אם יש עמו גוי יתננו לגוי. ואם לאו יתננו לקטן. ואם לאו ימשיך לילך וכל פחות מד' אמות יעמוד לנוח, או יניח החפץ, ושוב יטלנו וילך פחות מד' אמות. וכך יעשה עד שיגיע סמוך לביתו, ואז ישמיטנו מידו. וכך יוכל לעשות גם באופן שהחפץ נמצא בכיסו. ואם נמצא עמו חבר, עדיף שכל אחד יטלטל פחות פחות מד' אמות לסירוגין. ואם חושש מפני ליסטים וכדו', ירוץ עם החבילה עד ביתו וזורקה שם כלאחר – יד שלא כדרך זריקה, וכגון מכתפיו ולאחריו.

 

 

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?