ג. כשיהיה סמוך לחשיכה ישאל לאנשי ביתו בלשון רכה, עשרתם, ערבתם, הפרשתם חלה? ובמקומות שאין רגילים להניח עירובי חצרות ועירובי תחומין, אין צריך שיאמר להם ערבתם. וכן במקומות שרגילים לקנות ממקומות שכבר מפרישים שם תרומות ומעשרות, אין צריך לשאול עשרתם. אך צריך שיאמר להם הדליקו את הנר, ולהזהירם סמוך לחשכה שיפסיקו מלעשות מלאכה.
ד. מנהג נכון הוא להכריז סמוך לחשיכה על כניסת השבת. ועל ראשי הקהל לדאוג לכך שתהיה הכרזה סמוך לכניסת השבת.
