יום שני
ז' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

501. תורה (א)

בכל לימוד יש שני נושאים, נושא האחד הוא המעשה שבו, והוא ודאי טוב אם לומד תורה ואוחז זה בעצמו למעשה, וכוונתו על שהשם יתברך ציוונו ללמוד. אבל אגב לימודו יודע מעשים אחרים שתלמוד מביא לידי זה, ואם כן מעשה הלימוד הוא העיקר והידיעה טפל. הדרך הזה טוב ונכון מאד. אבל אם לומד בכדי שידע חכמת התורה, ולא בשביל המעשה, זה אינו טוב כראשון. (רוח חיים ג, יז)

 

 

מדור זה מוקדש לע"נ גלעד בן משה ז"ל - מַרְגְּלָא בְּפוּמֵיהּ, וְכָתוּב אַפִּנְקָסֵיהּ דְגִלְעָד ז"ל:
"לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹקִים, וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי"

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?