יום שני
ז' תמוז התשפ"ו

חיפוש בארכיון

8. דיני תפילה בערב שבת, טו-טז

טו. יש לנהוג בכל תפלות של יום שבת לומר: "שבת קדשך וינוחו בו", בין בשחרית, בין במוסף ובין במנחה. אבל בערבית של שבת יש לומר "וינוחו בה". והנוהגים לומר בתפלת המנחה "וינוחו בם", יש להם על מה שיסמוכו. אלא שצריכים לומר "והנחילנו ה' אלוקינו שבתות קדשך וינוחו בם", ושלא כהטועים לומר שבת קדשך וינוחו בם.

טז. אחר תפלת הלחש של ערבית של שבת, חוזרים לומר שוב "ויכולו", משום יום טוב שחל להיות בשבת, שאז אין אומרים אותו בתפלה. וגם להוציא ידי חובה את מי שאינו יודע להתפלל. ואומרים אותו בקול רם ומעומד. ומי שלא אמר ויכולו עם הצבור, מותר לו לומר ויכולו ביחידות. וטוב שלא יתכוין לשם עדות, אלא כקורא בתורה. וכן הנשים האומרות ויכולו, נכון שלא יתכוונו לשם עדות. (וי"א שצריך לומר ויכולו בשנים. ויש חולקים).

 

 

האם "זמני היום" באתר יועילו לך?