לז. מי ששכח לכבות את הבוילר החשמלי מערב שבת, ואין שם טרמוסטאט שיפסיק את החשמל, ויש חשש שהדוד או הצינורות יתפוצצו וייגרם הפסד, אם יש שם גוי מותר לומר לו לפתוח את ברז המים החמים בקילוח דק. כדי שעל – ידי זרימת מים קרים לדוד תימנע ההתפוצצות. [שהרי אין כאן אלא פסיק רישיה של מלאכת בישול, וכל פסיק רישיה כשאין כאן כוונה למלאכה, מותר על – ידי גוי]. ויכול לומר לגוי אף שיכבה את הבוילר. ואם אין שם גוי, מותר לומר לקטן שיפתח את ברז המים החמים בקילוח דק.
לח. מי שהשאיר את מנורות מכוניתו דולקות, אין להקל לומר לגוי לכבות את המנורות, כיון שאין בזה הפסד גדול. ואם השאיר את המנוע של המכונית דולק, כל שיש בזה הפסד גדול, יש להקל לומר לגוי שיכבה את המנוע, מאחר שכיבוי המנוע איסורו מדרבנן. ואף אם הגוי פותח הדלת וגורם להדלקת הנורה, שהיא מלאכה דאורייתא, אף על פי כן יש להקל בזה, כיון שאינו מתכוין להדלקת הנורה, אלא הוא פסיק רישיה, ועל ידי גוי פסיק רישיה מותר.
