יום חמישי
י' תמוז התשפ"ו

מה צריך לעשות כשנותנים לגבאי מתנות לאביונים, לפני פורים על מנת שהוא יעביר בפורים? איזה תנאי כלשהו שלא יזכה במעות עד פורים? כאצלי זה עדיין ליל פורים ואצל העני זה כבר יום הפורים זה לכתחילה? למה אין בעיה עם שליחות-גבאי צדקה, זה הרי דברי קבלה ולכאורה אין אומרים חזקה שליח עושה שליחותו

תשובה »

בל"נ אאסוף מתנה לאביון בפורים (אודיע לציבור שזו מתנה אחת מתוך שתיים). הוא מוכר לי כאביון, ויש גם מכתבי רבנים המעידים על כך. הבעיה שלא אוכל להעביר לו בפורים עצמו, הוא לא גר לידי. אפשר לעשות העברה בנקאית, אבל כמדומני שהבנקים אינם עובדים ממש בפורים עצמו. האם די בכך שאקנה את הכסף עבורו בפורים ואעביר לו מיד לאחר מכן? האם כדאי גם להודיע לו בפורים שאני אוסף עבורו, אולי גם להודיע את הסכום (הוא יודע שאאסוף עבורו)? האם יש דרך מהודרת יותר? אולי להעביר אליו בעצמי מראש סכום מסוים, ולהתנות שזה ייחשב כמתנות אביונים, ואחר כך לקזז סכום זה מסכום הכסף שאקבל בפועל עבורו

תשובה »

שלום וברכה, אני רוצה להגיע להתפלל בכותל אחרי שלא הייתי שם יותר מחודש. האם אני צריכה לעשות קריעה? יש לציין שאני נמצאת בירושלים כמעט כל יום אבל גרה בישוב ליד. האם יש דרך להימנע מזה? אם כן צריך לעשות קריעה האם מותר לעשות על חולצה ישנה ששמים מעל הבגדים ואז להוריד מיד? איך בדיוק עושים את זה ?עם מספריים?

תשובה »

ניקוי רכב לפסח: האם יש צורך להוציא את המושבים ולחפש חמץ שנפל מתחת למושבים? מצד אחד – אף פעם לא מוציאים את המושבים (חוץ מערב פסח כדי לנקות אותם…) וגם קצת קשה ומסובך להוציא אותם, ואין שום סיבה בעולם שיכולה לגרום להוציא אותם בפסח או במהלך השנה. מצד שני – כיון שסוף סוף ניתן להוציא אותם, ויתכן מאד שנפלו שם מאכלי חמץ קטנים (בייגלך וכדומה) במהלך השנה, יש צורך לעשות כן לפסח?

הכל תלוי במציאות, מקום שלא אמור להיות שם חמץ לא צריך לבדוק, ואם כן יכול להגיע לשם חמץ צריך לבדוק


אם המקום קטן מאוד אפשר להכניס לשם איזה חומר 'פוגם' כי פחות מכזית חמץ שהוא מאוס לא צריך בדיקה, ואם מכניסים לשם חומר חריף מאוד שפוסל לגמרי את החמץ א"כ גם אם יש שם כזית לא צריך לבדוק.


האם "זמני היום" באתר יועילו לך?