א. כל המוציא חפץ מרשות היחיד לרשות הרבים, או מטלטלו ד' אמות ברשות הרבים, ועוקר ומניח, חייב משום מוציא. ולכן, אסור לצאת לרשות הרבים כאשר יש בידו או בכיסו איזה חפץ. וכיום בארץ ישראל התקינו ברוב המקומות עירוב בצורת הפתח, ורבים סומכים על עירוב זה להוציא מרשות לרשות, ולטלטל ד' אמות ברשות הרבים. אולם ראוי ונכון לחוש לכתחלה לסברת החולקים שסוברים שיש לנו בזמן הזה רשות הרבים מדאורייתא, ולזה לא יועיל העירוב, והחכם עיניו בראשו יניח את הטלית והמטפחת מער"ש בבית הכנסת, כדי שלא יצטרך לטלטל בשבת. או שילך לבית הכנסת בשחרית כשהוא מעוטף בטלית.
