יום רביעי
כ"ה תמוז התשפ"ד
יום רביעי
כ"ה תמוז התשפ"ד

חג שמח !

חיפוש בארכיון

הלכות המצויות בעבודה / כשרות (צח-ק)

צח. מי שנמצא במקום שיש בו כלים שבמהלך הזמן נטרפו ונאסרו על ידי גויים או אנשים שאינם שומרים כשרות, ניתן להשתמש בכלים אלו אם התקיימו ארבעה תנאים: א. הכלים טבולים. ב. הכלים הודחו היטב לפני השימוש. ג. הכלים ניתנים להגעלה כמו כלי מתכת או זכוכית, אך לא כלי חרסינה, פלסטיק וטפלון). ד. השימוש בהם הוא למאכל או משקה קרים, שאינם חריפים. אם לא התקיימו ארבעה תנאים אלו, אסור להשתמש בכלים אלו.

צט. אם הכלים אינם טבולים, יש אוסרים להשתמש בהם אפילו פעם אחת, ויש מתירים, ואפשר להקל בשעת הצורך במאכלים יבשים, שאינם מוכרחים כלי, אך לא במשקה או במרק וכדומה, שאי אפשר לאוכלם או לשתותם ללא כלי.

ק. בדיעבד, אפילו אם השתמש בכלים אלו למאכלים חמים, אם יתכן שלא השתמשו בכלים אלו בעשרים וארבע השעות האחרונות וזהו כלי שאין משתמשים בו תמיד, ולכן יש ספק אמיתי אם השתמשו בו או לא), אפשר להקל שהמאכלים שהיו בו לא נאסרו.

 

© ההלכות הן מתוך חוברת הלכה של הרה"ג ר' י.מ. ווייל שליט"א, וכל הזכויות שמורות לו. אין להעתיק או להפיץ לצורכי מסחר, מותר להפיץ לזיכוי הרבים בלבד, ללא תמורה.

 

"יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב... תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב" (תהילים קד)